esmaspäev, jaanuar 16, 2017

Pullerits: Kuidas ma palusin selgust Tartu maratoni asjus?

Nädal tagasi, kui uus aasta oli juba hoo sisse saanud, läkitasin teele ametliku kirja, mille adressaatideks olid MTÜ Klubi Tartu Maraton volinike kogu liikmed Veljo Lamp, Rein Kamarik, Arne Tilk, Alar Arukuusk ja Andras Laugamets, lisaks panin neile kirja saatmisest teavitamise eesmärgil kirja saajate hulka ka MTÜ Klubi Tartu Maraton juhatuse liikmed Madis Lepajõe ja Indrek Kelgu.

Palusin, et seoses sellega, et MTÜ Klubi Tartu Maraton juht Indrek Kelk keeldus ainuisikuliselt mind registreerimast tänavusele Tartu maratonile, neid kui MTÜ Klubi Tartu Maraton volinike kogu liikmeid näidata, mis annab Indrek Kelgule ühepoolse õiguse seda teha.

Kirjutasin, et võib-olla on MTÜ Klubi Tartu Maraton põhikirjas või muudes dokumentides punkt, mida mina ei tea, kuid mis lubab Indrek Kelgul eelviidatud ühepoolset otsust ainuisikuliselt langetada. Hea oleks seda punkti teada, sest kindlasti aitaks see Indrek Kelgu tegu selgitada.

Kirjutasin, et ei vasta tõele Indrek Kelgu viidatud ajakirjandustava vastu eksimused (Pressinõukogu mõistis mullu septembris Indrek Kelgu esitatud kaebuse peale Postimehe õigeks) ning ka Tartu Maratoni üldjuhendis puuduvad piirangud selle kohta, keda ei või starti lubada.
**
Mida teie vastaksite?

Foto 1: Priit Pullerits andmas intervjuud 2010. aasta Tartu maratoni lõpetamise järel Riho Järveläinenile. Foto autor: Sille Annuk, Postimees/Scanpix
Foto 2: Priit Pullerits 2013. aasta Tartu maratoni lõpetamise järel vahetamas mõtteid ajaloolase Pärtel Piirimäega. Foto autor: Kristjan Teedema, Postimees/Scanpix

66 Kommentaarid:

At 12:59, Anonymous MargusM said...

Indrek Kelk kui juhatuse esimees teeb igapäevaseid otsuseid, mis ongi normaalne.
Juhin tähelepanu asjaolule et ise sa seda suppi kokku keedad "puutumatu ja faktitäpse ajakirjanduse" egiidi all kuid suhteid siluma saadad Postimehe sisekommunikatsiooni ja Art Soonetsi, nüüd lisaks ajad veel TM-st 6inimest oma probleemiga tegelema.
Kui Kelk on jätkuvalt pahane siis nii on, kas arvate et ta praeguse tegevuse järel kuidagi sõbralikumaks muutub? Väga rumal susimine teie poolt, 50-selt võiks juba aru peas olla.

 
At 14:03, Blogger Priit Pullerits said...

MargusM, viitate minu puhul jutumärkides "puutumatu ja faktitäpse ajakirjanduse"-le - jutumärgid on liiast, sest olen KTMist ja tema üritustest kirjutanud faktitäpseid lugusid. Seda kinnitas ka Pressinõukogu, mis jättis Kelgu kaebuse Postimehe vastu minu loo asjus rahuldamata ja mõistis mu õigeks.

Teiseks, mina ei ole saatnud kedagi suhteid siluma. Art Soonets on ise pakkunud välja, et tahaks mind ja Kelku ühe laua taha tuua - sellest kirjutasin ka eelmises sissekandes, võiks ikka enne lugeda, kui suu paksu töis võtta -, olen öelnud, et mul pole midagi selle vastu, suurima heameelega, aga Kelk ei ole ilmselt sellekohasele ettepanekule kuidagi reageerinud.

Kolmandaks, juhatuse kohal on nõukogu (antud juhul volinike kogu). Ja kui juhatus sülitab lepingule, siis loomulikult on mõistlik sellest ka nõukogu teavitada. Järgmine aste, kui see vilja ei kanna, on pöördumine kohtu poole.

Neljandaks - aga ega mul midagi kaotada ka enam ei ole.

 
At 14:10, Anonymous Anonüümne said...

Sm Kelgu kolossaalne feil ongi see, et ta on kõik sillad põletanud. Suruge inimene nurka ja lõigake tal kõik väljapääsuteed ära ja te näete, kuidas ta võitleb sinu vastu halastamatult ja elu eest. Just seda peabki sm Kelk nüüd kartma, sest PP-l ei ole kaotada enam muhvigi. Sm Kelk on võtnud talt kõik. PP õnneks on tal käes väga tugev relv: sulepea. See on tapvam kui milline iganes stardikeeld.

 
At 14:21, Anonymous Anonüümne said...

Jahh mõistis õigeks, kuid kõik see meenutab "Jokk" poliitikat. Kohus mõistis mu õigeks, mis sa ette võtad?
Me saame selle juhtumiga seoses juurde "Pulleritsu" klausli lepingutesse. Kui enam ei piisa kirjutamata seadustest hakkame neid kirja panema. Kui ikka sülitad pool aastat järjest supi sisse ja pärast seda oma juriidilise õigusega vaba pääset nõuad. Kuidas tundub?
Tundub et see juriidiline õigus on eriti priske tatilärakas mis sa kõige otsa veel virutad. Kõige hullem on see et sa ise ei mõista, ega hakkagi aru saama, et sa midagi valesti oled teinud. Vaid hõõrus järgmine aasta käsi et näe ..veel vähem osalejaid Tartu rattarallil ja osa sellest minu töö (mis osa? Pulleritsu loogika liidab eelmise aastaga võrreldes osalejate vahe 100% oma lobitöö arvele).

Elu ikka veider...oleks sa eelmine aasta terve tagumikuga finishisse saanud ja elu parima koha saanud oleks sa meid sõimanud lödipüksteks, kes kardavad rattasadulas võitlust ja füüsilist kontakti.

Mina osalen ka järgmine aasta Taru rattarallil. Loobun küll pea maas grupis uhamisest (see lagi on saavutatud ja tunne käes)..vaid lähen hästi korraldatud võistlust ja head rada nautima.

Siim

 
At 14:24, Anonymous Anonüümne said...

P.s. mida Pullerits tahab?
Kas kõigi eestlaste lemmik loosungit lehvitada "Astu tagasi!"
Ja edasi? Jääda lootma et Teppanitest keegi, Oolo või Soonets saaks sellele kohale?

 
At 14:36, Anonymous Anonüümne said...

Nooo Siim, ära nüüd jama! Või ütled ausalt, et tegelt kardad. Ega sa muidu hakkaks kuulsas alfaisaste verepulmas rääkima nahahoidmisest.

 
At 14:45, Anonymous Anonüümne said...

Lugupeetavad, üks siin küsis, mida Pullerits tahab? Minu arust on see ju väga selgelt ära öeldud: ta tahab, et Klubi TM näitaks, mis õigusega ta rikub teise poolega sõlmitud lepingut. Enam täpsemini on raske öelda. Tahaks ise ka teada saada KTMi tegevuse õiguslikku tagamaad. Vastasel juhul ei garanteeri keegi, et samasugust toimeloogikat osalejate annuleerimiseks võib KTM kasutada ka edaspidi ükskõik kelle teise puhul, kes Kelk otsustab ükskõik mis põhjusel starti mitte lasta.

 
At 15:09, Anonymous Anonüümne said...

TM-i juhendist:
x) Osaleda võivad kõik 2001. aastal (lühikesel rajal 2003. aastal) või varem sündinud suusahuvilised, kes on piisavalt treenitud valitud distantsi läbimiseks.
....
x) Juhendis käsitlemata küsimused lahendab korralduskomitee.


Ju Priit ei kvalifitseeru piisavalt treeninuks soovitud distantsi läbimiseks, sellest ka võistluse korraldaja otsus.
Niiet Priit peaks kõigepealt tõestama võistluse korralduskomiteele, et suudab antud distantsi ennast ja teisi ohustamata läbida.
Osalejaid registreeritakse võistlusele vastavalt korralduskomitee otsusele, mitte sponsori äranägemisele, kes ei taju võibolla antud ürituse sügavamat spetsiifikat

 
At 15:21, Anonymous Anonüümne said...

Ära soga, kui Priit ei ole ka oma tulemustega tõestanud et suudab sõita, siis mis tschainikud peaks veel tegema, need kes jäävad 1000+ ja tahapoole!!!

Siiski jagan arvamust, et kui leping on allakirjutatud tuleb seda täita. Juriidiline suva sobib mõnele idapoolsele riigile, meil peaks ikka kehtima euroopalikud tavad. Praegust on selge üks, et korraldaja rikub lepingut. igatahes ei ole korraldaja ümber lükanud, et see nii ei ole.

 
At 15:35, Anonymous Anonüümne said...



Milline on KTMi selle aasta varuplaan?

1. Võrtsjärve jää,
2. Tehvandi "pühapäevasuusataja" kunstlumeringid
3. Küünlad kirikusse, et piisav lumi tuleks ja jääks
4. ...

 
At 15:43, Anonymous Anonüümne said...

Mis seal ikka. Meediapartner vahetub, tuleb uus ja kui uut ei tule, siis kliendid(suusatajad) maksavad selle rõõmsalt kinni.
Ajaloo huvilised, mitu aastat on see sõit ilma peasponsorita toimunud/ära jäänud?
Ärimehed, palju maksab nimisponsori koht ja miks uut pole tulnd?

 
At 15:54, Anonymous Anonüümne said...

Üks õige sponsor, kelle töötaja on oma subjektiivsete kirjatükkidega koostööpartneri mainet kahjustanud, oleks KTM-i asemel ise selle otsuse teinud ja PP ise KTM-i üritustelt maha võtnud. Postimees ja PP peaks olema rõõmsad, kui KTM selle mainekahju, mida on võimalik kaude osaluse vähenemisega isegi rahaliselt mõõta. Ja üks õige mees, kui talle KTM ei meeldi, lihtsalt ei osale seal enam, mitte ei ägise, et liiga tehakse. Üsna selgrootu lugu, vaata kust otsast tahad.

 
At 15:56, Anonymous Anonüümne said...

Lõik on vahelt kaduma läinud.
Postimees ja PP peaks olema rõõmsad, kui KTM selle mainekahju, mida on võimalik kaude osaluse vähenemisega isegi rahaliselt mõõta, sisse ei nõua.

 
At 16:12, Anonymous Anonüümne said...

Tegutsedes ärivaldkonnas pean vajalikuks siin valdkonda mitte nii hästi tundjatele selgitada, et on äärmiselt rumal loota ja oodata, et saad osta positiivset meediakajastust. Võin teile seletada, kuidas see loogika käib, sest siin on nähtavasti ääretult palju teadmiste puudujääke.

Niisiis kui ma sõlmin ürituse korraldajana ehk üritusettevõtjana lepingu meediapartneriga, saab see koostööleping puudutada ainult kahe ettevõtte äripoolt. Toimetustes on aga äripool ja loominguline pool selgelt lahus. Äripoole sõlmitud leping ei puuduta toimetuse poolt ja ei kohusta toimetust millekski. See on sellepärast nii, et tagada toimetuse sõltumatus.

Kui nüüd mõned arvavad, et Indrek Kelk peaks end kuidagi petetuna tundma, et PP on kirjutanud lepingupartneri esindajana midagi kriitilist, siis see näitab ainult Kelgu lihtsameelsust ja asjatundmatust. Äripool, mis on Kelguga lepingu sõlminud, ei saa toimetusse sisse marssida ja öelda PPle, et kirjutagu positiivselt. PP saab selle peale täiesti õigustatult öelda, et tõmmake uttu ja pange suu kinni.

Kelk ei saa teha ettekirjutusi lepingupartnerile, kuidas selle ühe poole ehk toimetuse liige peaks tema üritustest kirjutama, sest see oleks sama kui PM ühe lepingupoolena läheks Kelgu juurde nõudma, et maraton peab toimuma hoopis vabastiilis ja distants ei pea olema 63 km, vaid 90 km.

Nii et olles kokku puutunud sedasorti meedialepingutega saan kinnitada, et kui Kelk lootis, et lepinguga kaasneb positiivne meediakajastus, siis ta näitas sellise ootusega oma asjatundmatust. Ükski toimetus ei ole kunagi sõlminud ühegi üritusega mingit lepingut, ma ei ole Eestis sellisest juhtumist kunagi kuulnud. See mida teeb äripool, ei puutu omakorda toimetusse.

Mulle tundub siin mõnesid kommentaare lugedes, et selles vallas on palju teadmatust. Loodan et nüüd sai pilt selgemaks.

 
At 16:12, Anonymous Anonüümne said...

Teeks parem rahakotiga hääletamise antud kaasuses. Kes on solidaarsed Priiduga, need loobugu osalemast. Kes pooldavad Kelku, need osalegu. Maratoni päeval loeme üle palju reganud maratoonarite arv kasvas või kahanes ja sellega on juhtum lahendatud.

Iseenesest on huvitav loogika, et tasuta osalemine on miski ajakirjaniku inimõigus või pressivabadus ning selle piiramine on lausa lepingu rikkumine ja sõnavabaduse ründamine.

Vaatame aga kuidas teevad eriti mainekad ning usaldusega kauplevad hindamisega raha teenivad ajakirjad oma teste. Nad ei mangu tasuta (manipuleeritud) tootenäidiseid mida testida. Nad lähevad kohale ja löövad oma raha letti ning testivad oma kulu ja kirjadega toote ära ning esitavad oma arvamuse ajakirjas tarbijatele. Kas PP ja PM jälgivad sellist mudelit? Ei jälgi. Järeldus - kumbagi neist ei soovi keegi luurele minekul partneriks.

 
At 16:20, Anonymous Anonüümne said...

Olgu mis on, kuid lepingut tuleb täita! Kuidas saab usaldada sellist üritusekorraldajat, kes lepingust kinni ei pea??? Kuid see pole KMT puhul ju esimene kord! Eelmine aasta tahtsid nad ju teha tünga, kui tahtsid teha maratoni miskil ringil!!! Või oli see jääl??? Kuigi kirjas ju on, et maraton toimub Otepäält Tartusse!!! Mis üllatus nüüd tuleb??? Mingi ringi peal sõit või??

 
At 16:57, Anonymous Ivo, jurist said...

Pullerits - see mees saaks ju igas kohtuvaidluses haledalt peksa.

 
At 16:57, Anonymous Anonüümne said...

Jah, tuleb Tartus Tähtvere ovaali peal, kuna nimes ürituse nimi on TARTU maraton

 
At 17:12, Blogger Priit Pullerits said...

Ivo, pseudojurist (nagu siin teie kohta viidati, kuna kirjutasite pankrott kahe t-ga lõpus! - viga, mida ei teeks ükski õige jurist), ega siis mina ise hakka kohtus maid jagama, selleks tuleb ikka kvalifitseeritud jurist. See on ju üldteada, et ega tavaline inimene kohtus eales õigust saa - see on nii ilmselge teadmine ja fakt, et lausa ime, et pidasite seda truismi vajalikuks siin veel kord rõhutada (16:57).

 
At 17:24, Anonymous Anonüümne said...

Ma igaks juhuks seletan üle, et PP lugu oli selgelt subjektiivne ja kantud miskist isiklikust vimmast või vaenust, sest Tema ise, PP, ju kukkus ja siin peab olema kindlasti keegi süüdi. Keegi teine ei saa ju süüdi olla. Selge, tuleb kirjutada, ära panna ja kätte maksta. See ei ole ajakirjandus ega selle vabadus. See on vaen. Lapsik vaen.
Ja mis puudutab ajakirjanduse äripoolt ja toimetust, mis on selgelt lahus. KTM-l on ka kaks poolt, äripool ja korralduspool. Korralduspool ei puutu kuidagi äripoolde. Umbes nii või? Üsna rumal lahterdamine. Äriettevõte suhtleb äriettevõttega. Mingisugused äri- või jumalteabmispooled, pole olulised. Või noh, on, aga ainult Postimehes eneses. Poolitage kuidas tahate.

 
At 17:48, Blogger Priit Pullerits said...

Lahmiv ja ülbitsev, tõsiasju väänav kommentaar, eelmine. Madal tase.

 
At 17:51, Blogger Priit Pullerits said...

Ja veel, eelmine: minu lugu alfaisaste verepulmast rajanes faktidel, erinevalt teie siinsest plätserdusest.

 
At 18:40, Anonymous MargusM said...

jahh, selles loos on mitu kihti ja veel rohkem osapooli- juriidiline ja oma kirjutistega näidatud käitumuslik tahe ning siis Postimees äri, Postimees toimetus, KTM juhatus, KTM korraldus.
kui siiani käis suunatud täppislaskmine alumistes kihtides toimetuse ja korralduse vahel siis nüüdseks on jõutud aste kõrgemale juhatuse tasemele ja ristisõda saab jätkuda.. nagu me teame 14:03 siis siit on veel ainult edasi minna (kasvõi EL inimõiguste kohtuni välja?)
..kuid mis selle kõige mõte on? Teil pole midagi kaotada.. Kas teil on midagi võita?
Kui te ei suuda hinnata KTM ja Kelgu tööd ja pingutusi ürituste korraldamisel siis parem ärge minge neile üritustele, need ei ole kohustuslikud, ausõna.
Käite ennast vormi ajamas KTM tehtud rajal, see ikka kõlbab?
Päris mitu aastat on KTM-i ruineeritud, Kelgul viskab üle- see on nagu närune kooselu. Ehk olekski õigem lepingud lõpetada? Pigem õudne lõpp kui lõputu õudus.
Nõudke oma juriidilist õigust kui tahate kuid konflikti tuum on hoopis mujal, kuid milles? Tõenäoliselt saab PP lõpuks oma tasuta pileti, kas nüüd on siis elu lill ja jokk? Mina sellesse ei usu ja tundub et Kelk ka mitte :l

 
At 18:46, Anonymous Anonüümne said...

Priit -
Sinu jutt, et alfaisaste-lugu rajaneb faktidel on sama jabur nagu öelda, et rasestumiste taga on voodeid valmistav mööblivabrik. Tegemist oli selgelt ühekülgselt SUUNATUD tõlgendusega.

Alfaisased sõidavad ennast ise sandiks, ei KTM ega isand Kelk pole kellelegi kaigast kodarasse torganud ega kedagi külili tõmmanud. Oleks sa kirjutanud alfaisaste mentaliteedist ja nende ohtlikust käitumisest, siis oleks saanud suurepärase hoiatava artikli, kuid sina süüdistasid oma lolluses korraldajaid. See viimane kumas ilusti läbi ka teie omavahelisest arutelust ajakirjas. Ega see, kui sa ei valeta, ei tähenda veel tõe rääkimist!

Tõmba hinge ja vaata peeglisse, tunnista oma viga, oska kaotada ja mine edasi. Sellega saavutaksid rohkem respekti kui haleda vingumisega "ajakirjandusvabaduse" teemal.

PS. Kunagi lugesin ilusat väljendit - Ainult tugev isiksus julgeb tunnistada viga ja andeks paluda ka kerjuselt!

 
At 19:02, Anonymous Osvald, lihtne suusamees said...

Hr Pullerits, te klammerdute liialt tolle Pressinõukogu otsuse külge, mis teid nö õigeks mõistis. PN ei otsustakski teie puhul teisiti, vaadates PNi koosseisu. Kuid noid lugusid KTMi kohta lugenuil (õigemini, lugude seeriat e. laimukampaaniat) on teie tendentslik ja pahatahtlik lähenemine selgelt näha. Ma isiklikult ei oleks IK asemel PNi poole kui mõttetu organi poole pöördunud, sest millist alternatiivset otsust peamiselt ajakirjanikke õigustavatele otsustele sealt loota on? Pange tähele! Alternatiiv on: otsus on tauniv!? Jah, lihtsalt ja selgelt "tauniv". PP-sugused lasevad selle peale kõrge kaarega, pluss kribukirjas vabandus lehes. Aga kahju te sellega ei korva, eriti mehele, kes teeb oma tööd südamega. Teie aga südametäiega.

 
At 19:16, Anonymous Anonüümne said...

Ainus fakt PP "alfaisaste verepulmas" on see, et PP ennast siruli sõitis. Eesti keele õpetaja kirjutaks sellisele kirjandile alla, et "teemast mööda" st sisu on pealkirjast mööda. Jäänudki siis selles kirjatükis alfaisaste ehk enese juurde. KTM sdes nepritsom. Umbes samapalju, kui ka Tartu linn. Kukkusid ju Tartus. Sellise kukkumise eest võta parem Tartu linnapea ette.

 
At 19:22, Anonymous Anonüümne said...

Tegelikult on Pulleritsu probleem selles, et ta ei saa tasuta Tartu maratonil osaleda. Makstes osavõtutasu saab ta startida.

 
At 19:41, Anonymous Anonüümne said...

Oma kaevu ei situta, aga just nii on Postimees just käitunud. Ühelt poolt on nad tahtnud meediapartner olla, teiselt tõmbab nüüd üks nende persoon hoopis negatiivset jama ülesse. Kas Postimehes munadega juhte ka on, kes selle pulli ära lõpetaksid?

 
At 19:41, Blogger Priit Pullerits said...

Siin on selgelt näha, et enamik pole Alfaisaste verepulma lugenudki (see on ju veebis tasuline), muidu nad siin niimoodi argpükslikult, anonüümselt ei lahmiks.

 
At 20:01, Anonymous Anonüümne said...

Priit,
oleme seda va verepulma lugenud, oleme!
Lihtsalt igaüks meist näeb fakte omamoodi - nii nagu ka sina nägid süüd korraldajates, mitte hullunud isastes...

PS. Olen lõpetanud 18 rattarallit ilma ühegi kukkumiseta (sest läksin selleks, et sõitu nautida, mitte et kellelegi panna!). Panemine käib üldiselt teises olukorras, teistmoodi ja neile, kes seda ise soovivad ...

 
At 20:04, Anonymous Anonüümne said...

Huvitav kas järgmise hooaja meediapartneri otsingul Postimees distantseerub, loogiline oleks, sest nende töötajale tehakse ju liiga. Kui ei distantseerus, siis ikka ei ole munadega juhte seal. Elame ja näeme.

 
At 20:05, Anonymous MargusM said...

jäägem ikka faktide juurde, see artikkel pole mitte tasuline, või on neid artikleid vorbitud mitu tükki?
Fabritseeritud foto "šokiseisundis" PP-st? seekord ei saa panomiehele stiilipunkte anda.. dramaqueen?

 
At 20:18, Anonymous Anonüümne said...

Kilba.Pildimäng.

Kis tuu säene om?

https://photos.google.com/share/AF1QipNinB2xyYIgnjlvbDD6CLihBpKitldINH6t9JRoVFgiMqSUPxuks9QmacRHiTMvwg/photo/AF1QipO9TfprbGbIU3p2jYLMRWB4ogf4NKAtHX5tuZml?key=LWFFNUxrX0Z3ck1CZWhYdGw1alM3SkJMeXRwakhn

 
At 20:20, Anonymous M. Inge de Persee said...

MargusM, see on jätkuvalt tasuline artikkel. Te olete PM tellija ja seetõttu näete täismahus. Kui juba plõksimiseks läks, siis olgem ikka faktides täpsed! Onju.

 
At 20:25, Anonymous Anonüümne said...

20:18, pakun et imeilusa klassikalise sammuga sõidumees.

 
At 20:34, Blogger Priit Pullerits said...

Aitäh, MargusM 20:05, et otsisite siia juurde ja linkisite "Alfaisaste verepulma" artikli (mida küll PMi mittetellijad tasuta lugeda ei saa). Lugesin ka ise selle veel kord läbi ja veendusin selles, mida niigi teadsin ja mäletasin, kuid mida siinsed kisakõrid ei suuda näha, sest on igasuguse funktsionaalse lugemisoskuseta: selles loos ei ole mitte ühtegi kriitilist rünnakut ei Klubi Tartu Maraton ega Indrek Kelgu vastu. Enamgi veel: neid kumbagi ei ole loos mainitudki. Olen kirjeldanud kahte kukkumist, mõlemad toimusid minu nina all - nonde juhtumite kirjeldusi too artikkel sisaldabki, ei enamat. Ei ole ma seal öelnud, et korraldajad on süüdi. Millest te räägite, ah? Te teete oma lahmimisega, mis on igaühele ju näha, kui ta loo läbi loeb, üksnes häbi.

Seetõttu väärivad need alusetute väidetega kommentaarid siin ilma mingi pikema tseremoonia ja halastuseta kustutamist, kuid et anonüümsete kommentaatorite lahmimine ja lauslollus jääks kõigile siin avalikult näha, siis jätan need kui piinlikud näited siia siiski üles. Seda, et nende pärast piinlikkust tasub tunda, näitab kas või see, et kirjutajad ei ole julgenud oma sõnade eest vastutust võtta.

19:41 - KTM ei ole PMi kaev. Küll olen mina PMi töötaja ja ärge te lootkegi, et PM peaks siin poolt vahetama.

Osvald, 19:02, teie aga olete otsustanud siin demonstreerida oma täielikku asjatundmatust Pressinõukogu asjus. PN on väga palju ajakirjanikke süüdi mõistnud, see ei ole mingi ajakirjanikke õigustav organisatsioon. Sinna kuulub ka terve rida ajakirjanduses mittetegevaid isikuid.

 
At 20:43, Anonymous Anonüümne said...

Tartu lumeinfot:
Soovitan soojalt Suusahullude sektil osaliselt treeningud Anne kanalile viia. Tipptunni ajal väikesel rajal ringmänge teha on lollus kuubis. Kanali peal on selleks väga viisakad olud ja võimalused. Ning ruumi on metsikult.

 
At 20:46, Anonymous MargusM said...

Kodanik de Persee, fakt kn see et ma pole PM tellija ja telefonis see lugu minul avaneb. Ka pole ma enne seda lugu telos lugenud.
Küll on mul arvamus miks ma seda näen kuid siin seda kommenteerima ei hakka.. Eks teeme selle artikli siis tasuta loetavaks : )

 
At 20:59, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, palun tehke, MargusM, siis näevad ka pimedad, et seal pole midagi Kelku ega KTMi halvustavat!

 
At 21:54, Anonymous Igal asjal on piir said...

Imelik, et Kelk nende kukkumiste kohta midagi ei arva, mitte midagi, pole midagi paremaks muuta... Justnagu peakski nii olema. Mis südamega tehtud asi see on?

 
At 22:32, Anonymous Anonüümne said...

Arvab ikka, kuidas ei arva! Rattaajakirjas ütles ju otse, et kaheksa rangluumurdu ja muud traumad TRRil on tühiasi, seda on vähe, need käivad rattasõidu juurde.

 
At 22:47, Anonymous Anonüümne said...

Aga käivad ju.
Filtri sarjas on väikesed grupid ja ikka pannakse maokaid, mitte midagi päästa, saage sellest juba aru.

Kas PP läheb tõesti starti kohtuotsus näpus.

 
At 23:01, Anonymous Anonüümne said...

Kelk kasutab üht teatavat liiki demagoogiavõtet. Mis on apelleerimine mingile loodusseadusele, seda kunagi mainimata.... et naistele ei läheneta kohe augu kallale, vaid peab eelnema väike eelmäng.

Täiesti asjassepuutumatu kontekst tegelikult, aga selle peale kohe tulemata jätab õhku jonnaka ja varjatud skizofreenilise õiguse, mille peal laiutada. Otsige naist!

 
At 23:12, Anonymous MargusM said...

Olen Kelguga nõus, ongi vähe. Vigastatute % on marginaalne. Tõsi, seekord juhtus olema palju rangluid, see just tekitabki näilise tunde olukorra ohtlikusest. Kukutakse peaaegu igal rattavõistlusel ja kõnekäänd on järgmine: Need kes kardavad kukkuda sõidavad kõige ees või kõige taga!

 
At 00:43, Anonymous Martin said...

Mingit suusamaratoni ei tule. See on kõigile selge, kes viitsib aknast välja vaadata.

Seetõõtu Postimehe ja Klubi Tartu Maraton vaheline leping on scam. Kaks osapoolt leppisid kokku harrastajaid veidi lüpsta. Partners in crime. Nüüd tülis. Juhtub ikka.

Õiguse üldpõhimõte ja vana traditsioon on aga, et kohus kelmide omavahelisi vaidlusi ei lahenda. Ei pea olema jurist Ivo, et sellest aru saada.

Muida, ajaloolane Pärtel Piirimäe teie fotol. Mis ajalugu tema jutustab? Produtseerib positiivset pilti nagu lahkunud LK või on tema ajalookäsituses tõel ka kohakene?

 
At 09:27, Anonymous Anonüümne said...

MArtin räägib tõtt, selleks on ühiskassa nimeline organisatsioon, kes selliseid lüpsmistest tekkinud arusaamatusi lahendavad.

 
At 10:11, Anonymous MargusM said...

repliigikorras PP-le et kui "..siinsed kisakõrid ei suuda näha, sest on igasuguse funktsionaalse lugemisoskuseta" siis milline on keskmine PM lugeja, kas ta saab ikka aru et olete lihtsalt ekstreem harrastussportlane? Lugejad samastuvad teie looga ja oi kui hirmus TRR on! Nad ei lõpeta kunagi 200 koha lähedalgi kuid see läheb meelest, negatiivne kuvand on juba seostatud. Heal juhul peaks see lugu olema avaldatud spordiuudiste ekstreemnurgas ja kõik.

 
At 10:49, Anonymous Suhtekorraldaja said...

Algajaile PR-inimestele on väga õpetlik jälgida siinset sündmuste kulgu, kust joonistub välja mitu õppetundi ja reeglit.

Reegel 1. KTM on siin järjepanu sattunud Pulleritsu kirjutistes oma tegevuse tõttu kriitika alla ja siin ei ole tähtis, kellel on õigus ja kellel mitte. Siin kehtib nimelt reegel: viskad lumekuuli vastu aeda – ei jää jälge. Viskad teise – midagi nagu jäi külge, kuigi tühine osa lumepallist. Viskad kolmanda – veel midagi nagu jäi külge, mis siis et tühine osa lumepallist, aga nüüd on plangul juba kaks plekki. Ju siis ongi nõme plank, järeldab möödakäija. Halvimal juhul viskab ise ka oma lumepalli.

Reegel 2. Kui avaliku ürituse korraldaja satub kriitika alla, tuleb teha kiiremas korras kõik, et kriitika lõpeks. Miks? Lähme tagasi esimese punkti juurde. Iga päev, mil kriitika edasi kestab, üksnes kinnistab seda. Veel kord: siin ei ole üldse tähtis, kellel on õigus ja kellel mitte. Mõelge kõigele sellele kriitikale, mis on poliitikas saanud elada pikka „elu“ ja mis on oma kahju tekitanud. Ühel reformikal on siiamaani kilekotid käe otsas.

Reegel 3. Kui tahad kellegagi sõdida, siis sõdi omasugusega. Ja kui tahad sõdida, siis tee kindlaks, et sul on tugevamad relvad. KTM võib sõdida omas ringis näiteks Tallinna maratoni korraldajatega, aga mitte ajakirjanduse ega ajakirjanikega, sest sõjas ajakirjanduse esindajatega on sul alati nõrgemad relvad.

Reegel 4. Kui tahad sõdida, siis vali hoolikalt lahinguvälja. Üleriigilises kontekstis jääb sõda KTM versus Pullerits seni märkamata, aga selles asulas, kus see sõda käib, on see vaieldamatu tippsündmus. Kas KTM tõesti tahab, et ta saab pidevalt tuld asulas, kus elab enamik Eesti kestvussportlastest? Miks see on üldse oluline? Vaata taas reeglit number üks.

Reegel 5. Jäärapäisus ja solvumine on halvad nõuandjad. Siit on saanud korduvalt lugeda, et Pullerits on proovinud ulatada KTMile lepituskätt, kuid me pole kuskilt kuulnud, et KTM oleks selle vastu võtnud või omalt poolt lepituskätt vastu pakkunud. Vähemasti siit on näha, et KTM ei ole sammugi võetud positsioonilt taganenud. Niiviisi kompromissi ja ka lahendust ei saavuta. Jäärepäisus mõjub konfliktiolukordades pigem hukutavalt.

Ma ei taha olla ainult kõrvalt targutaja, püüan anda ka nõu. Kahtlemata leidub siin neid mehi, kes KTMile pöialt hoiavad. Kuid sellest jääb praegu väheks. Kui siin on KTMi ja Indrek Kelgu sõpru, siis soovitan teil KTMiga ühendust võtta ja vaikselt öelda, et tehku sellele eskaleeruvale sõjale ükskord lõpp, sest ükskõik kui kindel KTM ei ole oma õiguses või selles, et talle on liiga tehtud, ei too seda sõda talle kasu. Ükski sõda ei too kasu. Lisaks on sõjal pikaajalised tagajärjed, haavad, mida annab pärast tükk aega ravida.

PS. Ma ei ole kestvussportlane, mu tähelepanu juhiti sellele sõnasõjale kui õpetlikule näitele, kuidas kriisisituatsioonis ja rünnaku all mitte teha elementaarseid vigu.

 
At 12:53, Anonymous Oraakel said...

Suurepärane PR ABC suhtekorraldajalt.

Tegelikult on ju PP-l KTM-ga kurjustades õigus. KTM otsustas aga kogu probleemide osa maha vaikida, sest ka teised hoiavad vandeseltslaslikult moka maas. Keegi ei tegele ju PP poolt püstitatud probleemidega ei kodu ega välismaal.

Teisisõnu on siin üks ürituse korraldamise nišš - tee üritus nii nagu PP suunab ja kasuta seda oma promomaterjalides ära kui ainus turvaline üritus Eestis. See käib üle jõu? Ausalt kõike ärarääkides ei ilmu üritusele rahvamasse? Seega oled ikkagi suli, kes ajab raha taga ja järelikult käivad Priidu suunised ka sinu kohta.

Eks ta ole. Kuna reaalsus hirmutab rahva ja sponsorid ära, siis hoiame moka maas ja sõdime ajakirjanikuga ning valame omalt poolt talle tõrva kaela, et too on opakas. Klassika. Kas lahenduseks oleks meelelahutuslkkust promovate ohtlike suurürituste lõpetamine. Nt maailmas suletakse ohtralt ohtlikke atraktsioone, kus atraktsiooni vea tõttu inimene võib elu kaotada. Ma ei tea, kas Viimsi SPA-s pandi ebaõnnestunud inimohvri nõudnud atraktsioon lõplikult kinni või muditi seda ümber, kuid iga rangluumurd, iga kaela kahekorra kukkumine rallil, peab päädima ohutust tõstvate meetmetega. Seda tuleb kas teha abivahendite või korralduslike meetmetega. Tuleb tegutseda, mitte aga oma formaadist jäärapäiselt kinni hoida.

Solvumise väljendamine tasuta osavõtuõiguse modereerimisega on Eesti tingimustes arusaadav, sest ka Priit modereerib näiteks oma blogist või ajalehed oma kommentaaridest välja juttu, mida nad arusaamatul põhjusel lihtsalt ei seedi. Siin kehtib arenguühiskonna tugevama õiguse printsiip. Sellise modereerimise üle omakorda jäärapäine solvumine ja kella kõlistamine näitab aga, et ideed on otsas ja on soov ennast kuvandada ohvritallena. Antud juhul siis pikema sõja pidamiseks ning jõu vahekordade selgitamiseks. Kõrvaltvaatajana on tegu huvitava lahinguga. Kes keda. Kas ajakirjanikul on piisavalt jõudu, et alandada pikkade traditsioonidega organisatsiooni ning suruda ta enda ette põlvitama ja armu paluma. Või astuvad mängu teised jõud mis sunnivad ajakirjaniku sellest teemast eemalduma palgakärbete ähvardusel nt peagi saabuva MASU tõttu. Elame, näeme. Soovin kõigile kiirelt ja kergelt mööduvat masu!

 
At 15:16, Anonymous Anonüümne said...

MargusM pista oma pea liiva alla. Kui midagi karta pole, mida siis Kelk kardab?

 
At 15:57, Anonymous Anonüümne said...

Mure on tegelikult suurem - võis juhtuda, et Kelk jäigastus täielikult. Kas nüüd üldse võetakse TRR parandamise- ja turvalisust puudutavaid ettepanekuid tõsiselt või ehk nähakse igal pool analoogse mõtte taga Pulleritsu karvast kätt? Jäigastumise hetkedel inimese aju lakkab töötamast, vastutus kaob, mõeldakse ainult endale, vaadatakse keskendunult kindlasse punkti.

 
At 16:38, Anonymous Anonüümne said...

Pulleritsuta võiks maraton rahulikult toimumata jääda. Kes sinna läheks? Kellega oleks tulemust võrrelda? Mingite suvalistega? Aivar Rehemaaga? Lõpetage.
Teet

 
At 19:13, Anonymous Inimhingede insenäär said...

Vaadates Kelgu reaktsioone, siis paistab küll sedasi, et on toimunud tõesti täielik jätgastumine, 15:57.
Sellisel olukorral ja hingeseisundil on ka üks teine, aga täpselt samaväärne nimetus - koonusesse jooksnud.
Ehk siis, herr Kelk on täielikus koonuses. On sealt väljatulekut, küsite.
Oma elus ja mõtlemises midagi muutmata, pea võimatu. Pigem joostakse järjest kitsamasse ja pikemasse torru...

 
At 09:36, Anonymous Anonüümne said...

Seni on ainult Kelku materdatud.
Kuid Kelk käitub vanade eestlaste kombe kohaselt - kellele ei meeldi, see läheb minema! :)

 
At 09:56, Blogger Andres P said...

Anonüümne lumeinfo 20:43 - nõustun, et tõesti on tihe, soovitan saata head soovitused edaspidi http://suusahullud.ee/klubi/kontakt/ lehelt leitavale. Kuigi PP blogi on populaarne koht, ei käi treeningute planeerijad siit soovitusi otsimas.

 
At 12:28, Anonymous Tsenseeritud Tseil said...

20:43 - (kunst-)lund on üks kilomeeter, tööpäevajärgset aega on ainult üks, klubisid kolm, rühmasid kümmekond, linnarahvast 100 000. Kirjutage linnavalitsusele, et nad sihtasutusele raha ja oskused rohkemate lumerõõmude jaoks tagaksid.

Kellegi lumerõõme pole vaja kokku tõmbama hakata, aga mis "ringmänge" nägite?

 
At 15:13, Anonymous Anonüümne said...

Optimistid on end kirja pannud.

https://www.tartumaraton.ee/et/yritused/suusamaraton/2017/maraton/osalejad/

Pikk distants - 2942 sõitjat
Lühike distants - 618 sõitjat

Kui sõit ära jääb ja 50 protsenti kolhoosile jääb,
siis 2942x27,5 + 618x17,5 = 91720 pappi. Pole paha!

Eelmise aasta rahapakk oli veel suurem ...

 
At 15:23, Anonymous Anonüümne said...

Optimistid on end kirja pannud.

Pikk distants - 2942 sõitjat
Lühike distants - 618 sõitjat

https://www.tartumaraton.ee/et/yritused/suusamaraton/2017/maraton/osalejad/

Kui sõit ära jääb ja 50 protsenti kolhoosile jääb, siis
2942x27,5 + 618x17,5 = 91720 pappi. Pole paha!

 
At 07:56, Blogger Unknown said...

rolex watches
coach outlet online
true religion jeans
tiffany outlet
hermes belt
ugg canada
ugg boots
cheap oakley sunglasses
ed hardy clothing
oakley sunglasses
20170214lck

 
At 18:13, Blogger Unknown said...

cheap ray ban sunglasses
true religion outlet store
adidas nmd
coach factory outlet
cheap nfl jerseys
christian louboutin outlet
louis vuitton pas cher
longchamp
ugg australia
longchamp bags
20170217caiyan

 
At 09:46, Blogger raybanoutlet001 said...

nike huarache
gucci borse
cheap oakley sunglasses
jordan shoes
patriots jerseys
skechers shoes
lebron james shoes
cheap nike shoes sale
cardinals jersey
cowboys jerseys
2017.3.29

 
At 05:32, Blogger Unknown said...

adidas store
true religion
kobe shoes
curry 4
nike air zoom
stephen curry shoes
huarache shoes
michael kors handbags
nike air max 90
yeezy boost

 
At 04:32, Blogger Unknown said...

curry 3
adidas yeezy
air jordan
nike air force 1
adidas outlet
lebron 13 low
nike air max
cheap jordans
longchamp bags

 
At 10:08, Blogger raybanoutlet001 said...

jordan shoes
chicago bulls
san francisco 49ers jerseys
replica watches
cheap ray bans
hugo boss sale
birkenstock sandals
new york knicks
cheap oakley sunglasses
coach outlet

 
At 04:08, Blogger adidas nmd said...

cheap ray bans
moncler jackets
nike air max
bruberry sale
coach outlet
nhl jerseys
uggs outlet
nike trainers shoes
raiders jerseys
coach outlet

 
At 08:35, Blogger Unknown said...

coach factory outlet
canada goose sale
coach outlet
adidas yeezy
prada outlet
new york knicks
san antonio spurs
chicago bulls jersey
christian louboutin shoes
ray ban sunglasses

 

Postita kommentaar

<< Esileht