teisipäev, november 22, 2016

Pullerits: Miks trööbata end õhtul, kui harjutada saab edukalt ka hommikul?

Teeme nüüd väikse elulise arvestuse. Ütleme, et lõpetate tööpäeva kella poole kuue ajal, nagu minagi parematel päevadel (ent sugugi mitte alati). Kui jalgsi koju minna, kulub mul selleks 20 minutit. (Rattaga saab kiiremini, 7-8 minutiga, aga kui lumi maas, siis rattaga sõita ei riskeeri.) Kui seejärel süüa, läheb veel pool tundi. Siis riiete vahetus, 10 minutit Tähtvere spordiparki minekuks, seal taas jalatsite ja riiete vahetus – ja kui kella vaatad, siis näed ja imestad, et see on juba seitse läbi. Eks hakka siis innukalt trenni tegema – pilkases pimeduses (ega lambid ikka päevavalgusega võistle ja päikest asenda). Kui lõpuks koju jõuad, duši all käid ja argisele elulainele saad, on kell juba üheksa läbi. Lühidalt: päev on õhtul. Ainus, mida pärast tööd teha jõudsid, on üks vaimse väsimuse foonil pongestatud pooleteisetunnine trenn. Pole kindel, kui palju tõuseb sellest kasu ja kui palju hoopis kahju. (Ja pange tähele: ma ei arvestanud ajakulusse suuskade ettevalmistamist, mida mina ei tee, aga paljud teised küll.)

Kas on mõistlik kulutada töönädalast neli-viis õhtut trenni tegemisele? See on liiga ühekülgne elu, kas pole? Minu arust küll. Elul on, uskuge, pakkuda palju rohkem kui õhtune higistamine ja pingutamine.

Mis siis on lahendus, küsite. Ja küllap süüdistate, et ise olen teid utsitanud aastaid üha rohkem ja rohkem harjutama. Et mida ma siin nüüd kurdan?!

Ega kurdagi. Pakun teile lahenduse: tehke trenni hommikul.

Ma tean, millest räägin. Olen seda sel sügisel proovinud. Nii spordisaalis kui suusarajal.

Tartu kesklinnas MyFitnessi spordiklubis olen käinud paar korda Vahur Teppani kella kaheksases rühmatrennis. Kella üheksaks trenn läbi ja poole kümneks olen jõudnud tööle. Täiesti võimalik. Ameerikas käisin kogu aeg rattaga hommikul väljas ja väga lahe oli.

Suusatamisega nii libedalt ei lähe. Olen läinud kella kaheksaks dendropargi rajale. Pluss on see, et päev koidab ja valgust jagub. Mõnikord on ka rajad just värskelt sisse aetud. Kui poolteist tundi sõita ning seejärel kiirelt toimetada, siis hiljemalt poole üheteistkümneks jõuad tööpostile. Tööpäev läheb küll sellevõrra õhtul pikemaks, aga ikkagi saad asjatoimetustega ühele poole kella seitsmeks, mis tähendab, et võrreldes õhtuse trenniga oled säästnud kaks tundi – ja seda lisaks valge aja arvelt. Kas pole nutikas, mis?

Siin teile kokkuvõtlikult kümme põhjust, miks harjutada hommikul, mitte õhtul, ja millest kirjutasin ka nädalavahetuse Arteris.

1. Õhtupoolikul jääb aega muuks, olgu teatris või kinos käimiseks või lastega tegelemiseks.
2. Tööpäeva järel võtab sageli võimust väsimus ning raske on end sundida taas pingutama.
3. Praegusel aastaajal on õhtud pimedad, mis teeb välistreeningud ebamugavaks, isegi ohtlikuks.
4. Hommikuti on spordiklubides palju vähem rahvast kui pärast tööpäeva lõppu.
5. Ainevahetus läheb kohe päeva algul käima.
6. Sõjaväelased ei treeni asjata hommikul – see annab neile kogu päevaks jõudu ja energiat.
7. Kehaline koormus mõjub ajutegevusele vabastavalt ja värskendavalt ning vähendab võimalikku tööstressi.
8. Kehaline koormus muudab samuti vaimu ja meeled erksamaks.
9. Arendab distsipliini, tahtejõudu, meelekindlust.
10. Sunnib õhtul mõistlikul ajal magama heitma, sest vaja on varakult tõusta ja olla valmis trenni minekuks.
*
Ärge jätke kasutamata võimalust valida Eesti tänavused parimad sportlased. Seekord saate igas kategoorias hääle anda ainult ühele.

Foto 1: Treenija Tartu dendropargis. Foto autor: Kristjan Teedema, Postimees/Scanpix
Foto 2: Hubert Pärnakivi jooksmas varahommikul Viljandis. Foto autor: Marko Saarm, Sakala/Scanpix
Foto 3: Talvine trenn valgustite valgel Toomemäel. Foto autor: Margus Ansu, Postimees/Scanpix

59 Kommentaarid:

At 11:27, Anonymous Anonüümne said...

Miks kirjutab Postimees parimate valimise lehel sportlase nime valesti? Saan aru, et vaja klikke koguda ja sisu pole oluline, aga nii pole ilus teha.

 
At 11:28, Anonymous Anonüümne said...

Ja kui hommikul treenite, siis ärge unustage panna, panna on vaja! Huvitav, kas keegi on teinud statistikat, et kui suur protsent tervisesportlastest kelle süda streigib, said ataki pärast varahommikust intensiivset treeningut ja kui paljud pärast õhtust rabelemist?

 
At 11:33, Anonymous Anonüümne said...

Mida teha pikkade trennidega ehk trennid mis on 1,5h+ ?!? Päris kella 5st ärgata ka ei taha, et õigeks ajaks tööle jõuda.

Ja kas oled ka proovinud hommikul jookmas käia? Lõike staadionil teha ntx 10x400 üle 200 puhkuse vms? Jooksmine on veidi kapriisne ala sellepoolest ka, et vaja oleks seedimisele aega jätta ning raskemapoolset trenni hommikul ülikerge hommikusöögiga teha pole ka mõtet. Tõmbad end rohkem auku kui kasu on. Seega minuarvates on hea hommikuti teha trenne, aga kõik sõltub intensiivsusest ja spordialast ka veidi. Mulle isiklikult ei meeldi hommikul lõike joosta. Muud trennid teen ka talvel kõik hommikul ära.

 
At 11:37, Anonymous Anonüümne said...

Uut ja kallist suusavarustust enam küll mõtet soetada ei ole, lumi on meie laiuskraadil kaduv nähtus! Kasutage need vanad asjad ära mis teil on ja selleks ajaks kui need mõne aasta pärast läbi on, pole Eestis enam lumiseid talvi olla.

 
At 11:49, Anonymous Anonüümne said...

Ega see mingi uus avastus ole.
Ise käin juba mitu aastat varahommikuti jooksmas. Kui PP siin peab hommikuseks trenniks 8- 9 ajal rajale minekut, siis mu jaoks on see juba ennelõuna.
Mina käin jooksmas peale kella 6-te. Varahommikune 10- 12 kilti annab ülejäänud päevaks sellise puraka, et mõnikord kannatab peale tööd uuesti rajale minna.

11:33-e kommentaar seedimise kohta ka õige. Ja tegelikult üleüldse- nii vara treenides tuleb lasta organismil natuke nö üles ärgata. Vastasel juhul võib olukord keset trenni ebameeldivaks minna.

Toits
jooksu-(aga ka suusa- ja ratta-)sõber Pärnumaalt

 
At 12:16, Anonymous Anonüümne said...

Kui sporti sai tehtud, treenisin talviti koguaeg enne tööd kell 6-8 hommikul. Sellega harjusin üsna kiiresti ära. Kui kaks korda päevas trenni tegin, siis teine trenn toimus peale tööd, umbes 12 tundi hiljem - ja jõudsin ka mõnda aega olla Eesti tipus. See oli sel ajal üsna tavapärane praktika, ei midagi erilist. Jooksu koormused olid 90-120 km nädalas.

 
At 12:22, Anonymous Anonüümne said...

Hommikuse jooksmisega peab harjuma kõigepealt. Ja kui on harjumus tekkinud, siis on see väga nauditav. Esimene kilometer läheb käimasaamiseks, aga edasi on ainult lust ja lillepidu. Nii, ja nüüd jääme ootama Pulleritsu poolt tulevat pasasadu jooksmise mõttetusest....

 
At 13:05, Anonymous Anonüümne said...

Aga kuidas ikkagi hommikul söögiga jääb? Kas peab enne jooksma minemist sööma või kannatab trenni ilma söömata ära teha?

 
At 13:10, Anonymous Anonüümne said...

Ma ikka ja jälle imestan, kuidas üks vanemas keskeas mees, kellel peaks olema juba mõte sees, alailma midagi uut avastab ja selle "heureka" siis oma lugejatele, kui enneolematu avastuse, ette kannab. Hea, et oma avastusele veel patenti ei võta.

 
At 13:29, Anonymous Anonüümne said...

Söömise teemaga olen proovinud nii ja naa, aga lõpuks olen jäänud mittesöömise juurde.

 
At 13:54, Anonymous MargusM said...

ootan huviga millal PP oma treeningmeetoditest raamatu üllitab..

 
At 13:55, Anonymous Anonüümne said...

Varahommikujooksu kannatab väga edukalt teha ka õhtusöögi pealt. Ärkamine ja siis trenni minek nagunii paras stress organismile alguses. Kui sinna veel toitumine ka juurde panna ja kohe jooksma kütta, võib asi lappama minna...

Toits

 
At 14:19, Anonymous Anonüümne said...

Aasta sportlase valimisel (treeneri kategoorias) anna mina oma hääle Priit Pulleritsule.

 
At 14:31, Anonymous Anonüümne said...

Palju lihtsam - ära käi tööl, teeni selle asemel kogu aeg raha ja mine trenni, millal soovid, eksju?

 
At 15:36, Anonymous Anonüümne said...

Ehee, hea ettepanek üleeelmiselt! Teeme selle pulli ära mehed! Valime kõik PP aasta treeneriks, ta meile siin nõu jaganud küll. See oleks ju päris lahe, kui ta saaks kasvõi pool prossa hääli. Selleks pole muud vaja kui kirjutada ta nimi treenerite valikusse ja ära saata. Ega see seal teistel midagi ära riku, sest võidab nagunii Killing, aga kui järgmine on PP nt 0,5% häältega oleks see lahe küll. Kõik vaataks pika ninaga, mis toimub, aga meie saame itsitada pihku. Teeme ära!

 
At 17:25, Anonymous Anonüümne said...

15:36, pane meeskonnaks "Pullerits-Alaver" duo! (ma küll ei tea, mitu medalit nad olümpial said, aga seltsimeestele ikka kõlbab)

 
At 17:42, Anonymous Anonüümne said...

Delfi: "Sotsiaaldemokraatlikust erakonnast saabuvad parlamenti /--/ ning Andrus Anveltit asendav Barbi-Jenny Pilvre-Storgard."

Vat nii, mehed, õppige, kuidas eestlus lõdvalt kõrvale heidetakse ja kadakasaksluse väärikasse rüüsse poetakse!

Kuid meie oskamatud antsud ja jaanid ja priidud ja - et mitte öelda sitakotid - peame jätkuvalt suure alaväärsuskompleksiga edasi elama...

 
At 17:47, Anonymous Anonüümne said...

Iga tsiklisti riiulis peaks olema õige raamat nii poolprofile, amatöörile kui harrastajale, algajatest rääkimata.
NB! "Panemise" meestele mõjub raamat kange kihvtina, ei soovita.
https://www.rahvaraamat.ee/p/s%C3%B5ida-kiiremini-maanteratturi-k%C3%A4siraamat/773870/et?isbn=9789949389834#

 
At 19:13, Anonymous Anonüümne said...

to 17:47 -
Priidu raamaturiiulis peaks ikka olema kõigepealt vanameister Joe Frieli "Cycling Past 50. For fitness and performance through the years". (saaks teada, miks on lisaks muudele treeningutele vaja ka pikki rahulikke otsi ning temposõitu!)

Küsimused Priidule -
a) Kust sa võtad, et sõjaväelased just hommikuti treenivad?
Näiteks Saksa sõjaväes oli isegi sõja ajal ennem kümmet raske treeningu koormus üldse keelatud - organism vajab ärkamist!
Kaitseväelastel on minu teada ettenähtud 3 tundi nädalas töö ajast mitte varahommikul.
b) kui paljud inimesed sinu arvates saavad tööle minna siis kui tahavad, mitte aga vastavalt ettenähtud ajale? Viska õhku kasvõi protsendiliselt...

 
At 21:27, Anonymous Anonüümne said...

Ühel 4kat treeneri eksamil tõdes TÜ emeriit, et juba eelmise sajandi keskel tehti hommikul paari lusika pudru pealt esimene lühike sutsakas, nii pool tundi jooksu. Siis tehti hommikune trenn ning peale lõunasööki ja uinakut õhtune trenn.

Pole siin muutunud midagi, 18-19 korda nädalas harjutada, ca 30 tundi tööd kokku on igale harrastajale jõukohane. Jõuab taastuda küll kui tööd ei pea tegema.

 
At 21:54, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits on koos Pahviga aastalõpu spordigalal laval. Miks? Sellepärast, et Lemps&Co sel aastal löögile ei saa.

Peremees, Huberti pildi kiidame heaks.

 
At 22:12, Anonymous Anonüümne said...

Läks, läks!

https://www.instagram.com/p/BNG8r3mDDIs/?taken-by=teamhaanja

 
At 22:46, Anonymous Anonüümne said...

Pensionieelikutel hea-mugav elu, hommikul lapsi karjatama ei pea, tööl ainult korra lõunale, õhtul jälle ulapeal-oleku jõude-elu. Nädalavahetusel veel lapselapsi kah ei tooda, sest nood liiga väikesed (ja kooselluv-välismaale emigreeruv y-generatsioon palju sellist vaeva üldse ei tooda nagunii).

 
At 23:09, Anonymous Anonüümne said...

Pool kümme tööle? Eriline moosekant ikka. Meil tavaliselt tööpäeva algus 8:00 ja 16:00 läbi, päris tihti tulen 7:30 ja kella 15:30neni. Hommikul on pea värskem, olen tähele pannud, et peale 13:00 tööviljakus tugevalt langeb.

 
At 00:18, Anonymous Martin said...

Prolede värk see hommikune töö. Mina enne 10-t Narva maanteele ei jõua. Kalamajast üksjagu teed tulla ka. Olen tähele pannud, et tööviljakus langeb pärast kl 3 hommikul.
Loovmajandust tuleb arendada.

 
At 00:32, Anonymous Anonüümne said...

No kuulge, kui töö hakkab hobi ja sporditegemist segama tuleb töökohta vahetad.

 
At 10:07, Anonymous Anonüümne said...

Noorpensionäride lõbus elu. Meie, noorperede Martin-Siimud-Kaidid laagerdume terve aasta ja alles Estoloppetil saame dressi selga. Ja oleme seenioritega enam-vähem konkurentsis!

 
At 13:09, Anonymous Anonüümne said...

Kas suusa-MK näitamise eest tuleb tänada härra Pahvi tulemusliku lobitöö eest?

Pullekas oleks suusatamise kui marginaalse ala kindlat ära kustutanud, kui mõjuvõimu oleks olnud.

 
At 13:59, Anonymous Anonüümne said...

Eks ta harjumuse asi ole. Väita et mingi asi vale ..teine õige on lollus. Mina aastaid enamus trennid ikka õhtusel ajal..ka 21.30 alustada pole minu jaoks hilja olnud.
Ka organism sellega harjunud ja töötab kordades mõnusamatel tuuridel kui hommikuti pusides. Alati tööle minnes kadestan neid hommikusi usinaid.

Vaidlen vastu..pole parimat võimalust enda ja keha lõõgastamiseks kui peale tööpäeva treening õhtul otsa teha. Kel motivatsiooni napib õhtusel ajal välja minemiseks..napib seda samamoodi vara hommikul trenni minnes.

 
At 14:56, Blogger Priit Pullerits said...

Tänane EE kirjustab ka ESLi ja TH kismast ja ei jää seal THst head muljet, kohe sugugi mitte. Lugege ise, kui ei usu.

 
At 15:01, Anonymous Anonüümne said...

Loetud, väga hea mulje jäi THst.

Kuidas aasta sporditegelaste ja -funktsionääride valimistel läheb?

 
At 15:08, Anonymous Anonüümne said...

http://sport.postimees.ee/3920067/hea-uudis-maailma-tippudega-otepaeae-mk-etappi-naeeb-sel-aastal-postimehe-ja-kanal-2-vahendusel


Aastalõpu gaalast ilma, MK etapist ilma. Mis toimub, Lempsil saab ju töö otsa?

 
At 15:12, Anonymous Anonüümne said...

PP, palun tuleta Pahvile meelde, et talispordihooaeg on alanud.

PM netilehe spordirubriigi alajaotised

Tennis Korvpall Jalgpall Võrkpall Auto ja Moto Kergejõustik Jalgratas Purjetamine Ratsutamine

Talisport? Ja kus on edukad OMi alad vehklemine ja sõudmine?




 
At 15:16, Anonymous Anonüümne said...

MK karusell algab.

https://www.instagram.com/p/BNJzOejD1x1/?taken-by=teamhaanja

 
At 15:47, Anonymous Anonüümne said...

Sama jama on ka Delfil nagu 15:12 kirjutab. Online-meedia laseb järjest rohkem ülejala. Post-truth era...

 
At 17:09, Blogger Priit Pullerits said...

THst jäi EEs hea mulje, 15:01?! Kardan, et lugesite mõnda muud lugu. Kuidas sai TH jätta hea mulje, kui TH ninamees MA pidi ise asjale pidurit tõmbama, sest meediakajastus sellest TH tsirkusest muutus juba üleliia massiivseks? Kas lugesite, kuidas teistel ei ole ESLi lepinguga mingit probleemi, sh Peeter Kümmelil, kes on kogu suusatajate kambast absoluutselt kõige haritum ja intelligentsem mees, aga TH liikmed, kelle õpinguist kuskil kõrgkoolis - mis annab arusaamise maailma asjadest laiemalt, sealhulgas funktsionaalse kirjaoskuse -, ammugi mitte magistritasemel nagu Kümmelil (kas ta juba doktorantuuris ei ole?), muudkui õiendavad ja norivad, sest ei suuda asjast adekvaatselt aru saada. Kuulge, kas Sildarudel oli lepinguga probleemi? Ei olnud. Kahevõistlejail? Ka ei olnud.

Millega see värk lõpeb? Lõpeb sellega, et nädalavahetusel kuuleme Soomest esimestest tulemustest ja siis, nagu öeldakse, tekib tõsine mõttekoht. Või andsid avastardid teile lootust? Karta on, et lepingukisma jääbki TH selle talve kõige kõrgemaks meedialennuks. Kas veame kihla?

Aga mis meile kõige huvitavam: siin blogis on ka toimunud jagunemine kahte leeri, nagu see maailmas kombeks. Mina olen kuulutanud, et panustan TH-välistele meestele. Neid on küll vähe, aga ma usun neisse rohkem. Paljud panustavad TH-le. Hakkame siis aga peagi skoori lugema!

 
At 17:36, Anonymous Anonüümne said...

PP hing jälle rahul, päev korras, sai sopa välja lasta, pole vaja trenni tehagi.


Eesti murdmaasuusatamise koondis läheb laupäeval Soomes Kuusamos algaval MK-hooaja avaetapil starti parimas koosseisus, kuigi kurikuulsale lepingule pole nad allkirju jätkuvalt pannud.

http://sport.delfi.ee/news/suusatamine/murdmaasuusatamine/murdmaakoondislased-said-kuusamo-mk-etapil-startimiseks-loa-kuigi-lepingul-allkirju-pole?id=76367035

 
At 18:01, Blogger Priit Pullerits said...

No eks me Kuusamos vaata siis seda TH-le tuginevat parimat koosseisu ja milleks see koosseis võimeline on. Tore oleks, kui keegi esikümnesse jõuaks. Siis oleks, millest rääkida. Muu on veeru-uudis.

 
At 18:05, Anonymous Anonüümne said...

PP-l jäi veel vaid mainimata, et leping on dopingupunktide tõttu allkirjastamata. Sellist muljet püüavad PP ja suusaliit jätta. Nii et pool soppa jäi kaela valamata. EE lugu kinnitab vaid TH kõrget taset. Miks peaks Kümmelit maha tegema, kui ta TH satsi ei kuulu, vaid toimetab mõne muu klubi ja treeneri all, või siis vastupidi - ARi ja teisi vaenama, kui nad THs trenni lõhuvad teha? Haige värk!

 
At 18:33, Blogger Priit Pullerits said...

Olgu veel kord kinnitatud: ma ei vaena ühtegi suusatajat, ei ARi ega ühtegi teist TH liiget. Mitte ühtegi. Kordan. mitte ühtegi.
Veel kord: TH probleem on MA, tema solvunud ego ja kättemaksuiha. Sportlased on talle seejuures kahjuks vaid tööriistaks.
ESL võiks tsiteerida MA ja tema kurjade meilide (vt EE) asjus Hürremit, kes tavatses igasugu ennast tähtsustavatelt, kuid positsioonita tüüpidelt küsida: "Kes sa selline üldse oled?!"
Kes on MA Eesti suusatamises? Mis positsioon tal on? Kus ta hierarhias paikneb? Öelge mulle ka, kui teate.

 
At 18:46, Anonymous Anonüümne said...

Teie probleem seal sisevalgustusega toimetuses ongi see, et ei saa "ierarkiast" ja "sistemist" aru. Muid probleeme pole, ülejäänud on lihtsalt selle laualambi-probleemi väärvalgustuse loodud varjukujundid koopa seinal.

Marta ei oska seda kahjuks siin seletada, peate Tartos mõne tugevama suusa-filosoofi appi võtma, näiteks emma-kumma Tõnu Luige.

 
At 19:51, Anonymous Anonüümne said...

Priit ikka ei fänna seda TH värki. Oli/on see MA mis ta on, aga mul tekib hoopis küsimus, et miks TH liikmetel teda üldse vaja on? MA pole ju mitte keegi. Priit, parem otsi sellele küsimusele vastust. Ju siis neil sportlastel on MA-d vaja ja ongi kõik. Mina ka nende sportlaste asemel sinna alla ei kirjutaks. Mulle sobiks ka see variant, et ESL ei lubakski neid MK etapile. Nagu tänaseks teame, siis on ka ESL munadeta ja ikka lubasid nad sinna. Tulemusi ju eriti loota ka pole. Las minnagi kogu see murdmaasuusa värk sinna kohta. Milleks ajakirjandus seda üldse kajastab. Kui MA pole mittekeegi Priidu arvates ja pole ka AR sportlikus mõttes ja teised TH liikmed, milleks siis sellest üldse kirjutad ja miks selle üle arutled? Las doktorant Kümmel läheb MK-le ja sõidab seal. Ajakirjanikud on ikka ka täiesti munadeta. Ise kiruvad, et pole midagi suusatamisest kirjutada, aga ikka kirjutavad mingit paska. Veel kord, ärge kirjutage sellest jamast! Aga klikke on ju vaja ja intriig müüb.
Priit, saa aru, et sportlane on täielik kunn. Tema ütleb kuidas asjad on ja nii peab alaliit tegema. Kui alaliit ei ole sellega nõus, siis alaliit on ilma sportlasteta. Milleks see krdi alaliit kakleb nendega. Alaliidul on sportlast vaja, mitte sportlasel alaliitu. Kui sportlasel on alaliitu vaja, siis kirjutab sportlane lepingule alla, kui ei kirjuta, siis võistelda ei saa - lihtne. Esimese sammu tegi alaliit sportlaste kasuks. Järelikult on alaliit täielikult munadeta või tunnistab juba osaliselt oma eksimust - kõik!
Mis sa siis Priit arvad sellest, et alaliit TH MK-le peale lasi? Miks nad seda tegid, kui need sportlased ei kõlba karupe...gi ja ei ületa uudiskünnist oma tulemustega sinu arvates? Ütle nüüd välja, et alaliit on munadeta ja TH-s on jobud. Kui nii, siis miks sa selle üle arutled? Räägi parem oma uuest avastusest spordimaailmas - hommikused trennid.

 
At 22:53, Anonymous Anonüümne said...

Braavo 19:51. Vanameistril saeti jalad munadeni maha ja topiti suu täis.

 
At 23:10, Blogger Priit Pullerits said...

Siin veel kibestunud tüüpe peale MA, nagu näha. Aga olgu, saame aru. Ega elu olegi alati õiglane ja tekitab ägedaid emotsioone. Olgem ausad, ka mul endal teinekord.

Kuid see väide: "Sportlane on täielik kunn. Tema ütleb kuidas asjad on ja nii peab alaliit tegema. Kui alaliit ei ole sellega nõus, siis alaliit on ilma sportlasteta." No ja kuhu teie arvates sel sportlasel minna on, kui talle alaliit ei kõlba? Burkina Faso koondisse või? Minge te ka oma jutuga, et "alaliidul on sportlast vaja, mitte sportlasel alaliitu". Kui see nii oleks, siis poleks ju TH-l mingit vajadust sõdida ESLiga, keda talle väidetavalt vaja ei ole. Millegipärast aga sõdib. Ju siis ikka on vaja, ehh?

 
At 23:12, Blogger Priit Pullerits said...

Nagu näete eelnevast, 22:53, panin jalad uuesti alla ja sülgasin suu s***st puhtaks.

 
At 23:37, Anonymous Vello, Paide kilvameister 1989 said...

Õhtust, mehed! Näen, et hr Pulleritsul on raske elu. Joodiku elu on üldse raske. Maaniate alla kannatajate oma ka.
Siin aga teile küsimus.
Euroopa Liidu kosmoseaparaat "Schiaparelli" tegi Marsil raske maandumise.
Kes aga on või oli mees, kelle nime marsisõiduk kanna? Giovanni Schiaparelli oli (on)
A. jalgpallur
B. rattasõitja
C. poliitik
D. astronoom

 
At 23:47, Anonymous Anonüümne said...

PP, ärge risustage kommentaariumi, las mehed kõnelevad asjast. Hästi kõnelevad!

 
At 23:57, Anonymous Anonüümne said...

Kirjutasin enne, et alaliidul on sportlast vaja, mitte sportlasel pole alaliitu vaja. Jah, sportlane jääb üksi. Alaliitu pole. Pole tipsportlaseid, pole varsti ka noortesporti. Miks on noortesporti vaja? Ikka selleks, et rahva tervis oleks parem. Kellele on kasulik, et rahval oleks hea tervis ? Riigile. Miks riigil vaja terveid inimesi? Selleks, et oleks palju võimekaid tööinimesi.

Järelikult on riigil ikka sportlaseid vaja. Ei ?

ESL-i suur õnn on see, et pole topeltkodakondust Eestis. Muidu ehk olekski sportlased mõne muu riigi koosseisus juba. Näiteks Taani, miks mitte?

Mu meelest võiks olla 10-l alaliidul selline värk nagu on praegu suusatamises. Ja siis ükski sportlane lepingule alla ei kirjuta. Siis ei lastaks neid suurvõistlustele ka ja siis sportlased lõpetaksidki karjääri, sest alaliidul pole sellisel tasemel mehi vaja ja Eestis olekski hoobilt 100 sellisel tasemel sportlast vähem. Jah need 100 inimest oleks kadunud. Aga kelle maine saaks kõvema hoobi? Eesti spordisüsteem või siis konkreetsed sportlased ???

Millest siis Pulleritsul kirjutada oleks?

 
At 00:22, Anonymous Peeter Karulauk, Haiba said...

23:57, sport ei tee tervemaks, pigem vastupidi.
"Järelikult on riigil ikka sportlaseid vaja. Ei ?" sellised nagu Marko Albert või Aivar Rehemaa on majanduslikus mõttes kasutud. Mingit reaalset väärtust ühiskonnale nad ei loo, noored terved parimas eas mehed - teevad ainult trenni - ja ikka maksumaksja rahakoti arvel. Ikka maksumaksja rahakoti kulul.

 
At 00:27, Anonymous Anonüümne said...

Minu ettepanek on järgmine. TH peaks tegema otsese ähvraduse ESL-le. Kui neid ilmsa selle lepinguta MK-le peale ei lasta, siis nemad kõik lõpetavad karjääri. Ja nüüd on panuste koht. Kui ESL jääbki endale kindlaks ja aasta lõpus teatavad TH liikmed karjääri lõpust. Vot see oleks alles nali :)) Kas siis terve Eesti ajakirjandus eesotsas PP-ga materdaks karjääri lõpetanud sportlaseid ja kiidaks alaliitu? Las alaliit jääb omale kindlaks, se on kindel viis kuidas MA-st lõplikult lahti saada. Krt, kui mõtlema hakkan, siis on nii palju plusse sellel, kui see olukord ei lahenekski. Siiski ma panustan sellele, et kui sportlased jätkuvalt alla ei kirjuta, siis alaliit neid ikka peale laseb varem või hiljem või siis teevad lepingus muudatusi. Kui mu ennustus saab teoks. Siis saab teoks ka mu väide, et alaliidul on sportlast vaja. Mitte vastupidi. Priit, mille peale kihla veame, et alaliit annab järgi? Kui alaliit järgi ei anna, siis need TH isiklikud sponsorid hakkavad tulevikus veel Eesti suusatamist toetama ??? Teisi suusasportlaseid? Mina seda küll ei usu. Suusaliidul oleks kaotada oi-oi kui palju. Pole MA-d pole TH liikmeid, pole tulevikus palju sponsoreid. Laste eeskujuks jääks PP hommikutrennidega tähtvere pargis :)

 
At 00:30, Anonymous Mati, pedagoog said...

Aga tervislike eluviiside propageerijad ja eeskujud sirguvale noorsoole, hr Karulauk?
Selle riigi tervisele kasuliku ja haigekassat säästva olulise argumendi jätate oma vildakast käsitlusest paraku välja.
Sooritus hindele mitterahuldav, minge ja arenege veel.

 
At 00:54, Anonymous Peeter Karulauk said...

Mati, Marko Albert ja Aivar Rehemaa pole noortele eeskujuks. Täisealine terve mees, kes ei tee tööd, ei ole eeskuju. Tervise osas on aga Albert ise - siinsamas Pulleritsu vahendusel välja öelnud, et tema hävitab tippsportimisega oma tervist.

 
At 01:16, Anonymous Mati, pedagoog said...

Iga tippsportlane on teatud hulgale noortele juntsudele eeskujuks.
Meiesugustel vanadel peerudel võib sellest raske aru olla saada, aga nii see on.
Ma ei näe midagi vaimustavat Taukari või Mäe või Pootsmanni jne muusikas. Ütleksin isegi karmimalt: vabatahtlikult ei kuula neid kunagi.
Aga mürsikud ja teismelised on kui arust ära, kui neid kusagil näevad ja jooksevad autogrammi saama. Rääkimata et laulavad nende laule peast ja soovivad nnendeuguseks saada.
Sama toimub ka spordis, igal püünel liikuval sportlasel on oma fännide hulk, mõnel rohkem, mõnel vähem, aga kõigil on. Ja mida rohkem on tippe, seda rohkem on järgijaid ning seda tervem on ka rahvas.
Avage silmaklapid, hr Karulauk.

 
At 06:49, Anonymous Anonüümne said...

No kui alaliit laseb ilma lepinguta võistlema, siis on ikka alaliidul sportlast vaja.

 
At 08:11, Blogger Priit Pullerits said...

Puhas demagoogia, 23:57!

Re: "ESL-i suur õnn on see, et pole topeltkodakondust Eestis. Muidu ehk olekski sportlased mõne muu riigi koosseisus juba. Näiteks Taani, miks mitte?"

Nimetage mõni Eesti tippmurdmaasuusataja, kes võiks praegu pretendeerida topeltkodakondsusele! Teisisõnu: nimetage praegune Eesti tippmurdmaasuusataja, kelle üks vanematest ei ole Eesti kodakondne! Kusagile ei ole neil minna.

Re: "Pole tippsportlaseid, pole varsti ka noortesporti."

Tõesti või?!? Nimetage mõni Eesti tippkorvpallur! Neid pole. Ometi on meil noori korvpallureid küll ja küll. Sama käib jalgpalli kohta (ja noori mängijaid oli meil küll ja küll enne, kui Klavan Inglismaale läks).

Re: "Millest siis Pulleritsul kirjutada oleks?"

Ehk olete tähele pannud, et spordist kirjutan ma ajakirjanduses väga vähe. Teiseks, siin blogis kirjutan ma tippsuusatamisest samuti vähe, peamiselt vaid siis, kui suusatamine mingi jamaga selleks põhjust annab. Muid põhjusi pole viimastel aastatel olnud. Kirjutada on ka paljust muust peale Eesti suusatajate!

00:27, ega Eesti sport sellest küll midagi kaota, kui TH sportlased lõpetaks karjääri. Mida suurt on selle liikmeil viimastest aastatest ette näidata? Kas te teate, et viimasel kahel hooajal pole ükski Eesti distantsisõitja pääsenud MK-l punktikohalegi! Nii et see on teil tühi ähvardus - las lõpetavad pealegi, saavad vaevast lahti.

Teiseks, 00:27 ja 00:30, mis laste eeskujust te räägite! Mis eeskuju on sportlane, kes sõidab viimastele kohtadele???

01:16, te räägite, et suusasportlastel olla ka fännid. Tõesti või?? Kus? Eesti meistrivõistlustel ei ole küll ühtegi noorte fännide hordide ega autogrammiküttide armeed näinud. Seal pole peaaegu üldse vaatajaid, kui nn kohustuslikud manulised - treenerid, naised, määrijad, korraldajad - välja arvata.

 
At 09:29, Anonymous Anonüümne said...

Priit, ma usun sind. TH tasemel suusatajaid pole kellelegi vaja. 30 parema sisse distantsi mehed sõita ei suuda. Eeskujuks kellelegi nad ei ole, teised riigid neid ka ei taha. Priit, palun, haara telefon ja helista ESL-i ja annan neile väärt nõu, ärgu lasku selliseid mehi enam riigi rahade eest võistlema, sest neist on riigile kahju rohkem kui kasu.

Kodakonsus teemal on Priit ikka pime mis pime, spordimaailmas on ikka meeletult näiteid, kus üks vanematest pole tulevase riigi kodanik või kelle tase pole maailma TOP 10-s. Mine hari end veel, enne, kui sel teemal plõksima hakkad.

 
At 10:45, Blogger Priit Pullerits said...

...aga eks mingu siis pealegi Burjina Faso eest võistlema. Millegipärast ei lähe. Ei tea, miks?!

 
At 10:59, Anonymous Anonüümne said...

...aga miks ESL nad MK-le peale lasi. Ei tea, miks?!

 
At 08:00, Blogger Unknown said...

true religion sale
michael kors outlet
christian louboutin outlet
moncler coats
michael kors outlet store
canada goose jackets
christian louboutin shoes
ralph lauren shirts
polo ralph lauren
michael kors handbags outlet
20170214lck

 

Postita kommentaar

<< Esileht